Osallistujakokemuksen ymmärtäminen

kulttuurimuutos osallistaminen työyhteisö työyhteisön kehittäminen

Miten muuttaa kokouksissa koettu piinaava hiljaisuus, kiireen tuntu, turhautuneisuus, vaivaantuneisuus, raskaus ja väkinäisyys sellaiseksi kokemukseksi, mitä osallistujat odottavat?

Osaamisen jakaminen on pysähtymistä

kuuntelu läsnäolo oivaltaminen osallistaminen työyhteisö työyhteisön kehittäminen vahvuudet

Nykyisessä valmentajan työssäni tunnistan, että työyhteisöjen haasteet ovat usein ihmisten välisessä tiedonkulussa tai paremminkin sen puutteessa. Tiedolla tarkoitan osaamista, hyviä käytäntöjä, ajattelumalleja,

Piilottaako etätyö huonon työilmapiirin tai huonot esimiestaidot?

asiantuntija esimies etätyö ilmapiiri työyhteisö yrityskulttuuri yhteisöllisyys työpaikkakiusaaminen

 

Oletko etäpalavereiden näkymätön multitaskaaja?

etätyö kokoukset työympäristö keskittyminen digimurros etätyö

 

Johtamisen muotoilulla kohti valmentavaa johtajuutta

etätyö henkilöstö itseohjautuvuus valmentava johtaja valmentava johtajuus

”Hyvää muotoilua ei ole pelkästään se, miltä asiat näyttävät, vaan kuinka ne toimivat.”

Uudessa normaalissa olemme kuin uudisraivaajat

etätyö henkilöstö johtajuus muutokset

Hyödynnä koronakevään opit ihmisten johtamisessa

etätyö henkilöstö muutokset toimintakyky yhteenkuuluvaisuus hybridityö

Kevät 2020 jää monen mieliin hurjana loikkana etätyön maailmaan. Etätyöhön siirtyminen sujui monessa organisaatiossa jopa poikkeuksellisen hyvin. Vahva halu joustaa, ponnistella ja selvitä yhdessä eteenpäin auttoivat

Etäältä johtaminen läheisyysjohtamiseksi

esimies etätyö henkilöstöjohtaminen johtaja johtamistaidot muutoksen johtaminen henkinen johtaja

Käymissäni keskusteluissa etäjohtamiseen liittyen, yhtenä isona asiana esiin on noussut läheisyyden puuttuminen. Johtajilla on iso huoli alaisistaan, heidän hyvinvoinnistaan ja jaksamisesta työn tekemisen siirryttyä

Vuorovaikutusmestariksi pelin avulla

vuorovaikutus

Toimintakulttuurin kehittämisen kolme askelta

arvot henkilöstö johtaminen strategia toimintaympäristö vuorovaikutus yrityskulttuuri

”Puutteet ihmisten päätöksentekokyvyssä ja vastuunottamisessa hidastavat etenemistämme. Meillä tunnutaan ajattelevan, että vain johtaja osaa ajatella, tehdä päätöksiä ja kantaa vastuuta. Muiden rooli on tehdä vaan