
JYSK Oy
JYSK on kansainvälinen, tanskalaislähtöinen kodin sisustuksen jälleenmyyntiketju. Perustaja Lars Larsen avasi ensimmäisen myymälänsä Tanskassa vuonna 1979. Nykyään JYSK työllistää yli 30 000 kollegaa yli 48 maassa. Suomessa JYSKillä on 92 myymälää ja verkkokauppa palvellen paikallisesti niin kuluttajia kuin yrityksiäkin. Suomessa JYSK työllistää lähes 1000 työntekijää.
Mitä tehtiin?
Novetos toteutti JYSKin asiakaspalvelutiimille valmennuksen syksyn 2024 ja alkuvuoden 2025 aikana. Osallistavissa ryhmätapaamissa käsiteltiin muun muassa työn voimavaroja ja palautumista, itsetuntemusta itsensä johtamisen tukena, kuormittavan työtilanteen käsittelyä, resilienssiä ja keinoja oman hyvinvoinnin vahvistamiseksi. Ryhmätapaamisten lisäksi valmennusprosessiin sisältyi ennakko- ja välitehtäviä sekä vertaisparityöskentelyä. Novetokselta valmentajina projektissa toimivat Laura Sundell ja Pia Jäminki-Hovi.
Valmennuksen tavoitteet
Vahvistaa asiakaspalvelutiimin hyvinvointia kuormittavassa ja kiireisessä työarjessa kehittämällä esimerkiksi itsensä johtamisen taitoja.
Miten onnistui?
Valmennus mahdollisti koko asiakaspalvelutiimin pysähtymisen hyvinvoinnin ja omien vaikutuskeinojen ääreen. Myös työyhteisön keskinäinen tuki nousi aktiivisesti keskusteluihin - valmennuksen koettiin oivalluttavan muun muassa positiivisuuden merkityksestä, sekä itseä että muita kohtaan. Jo ennestään erinomainen yhteishenki ja ilmapiiri saivat lisäbuustia valmennuspäivistä.


”Suosittelemme lämpimästi Novetosta yhteistyökumppaniksi asiakaspalvelun valmennuksiin. Tarpeisiimme räätälöity koulutusohjelma oli tehokas ja inspiroivia, ja valmennus sai myös tiimiltämme hyvää palautetta.
Laura Sundellin ja Pia Jäminki-Hovin kanssa työskentely on ollut sujuvaa ja he ovat aina valmiita vastaamaan tarpeisiimme nopeasti ja ammattitaitoisesti.”

