Novetoksen valmennuksella inhimillinen ote ihmisten johtamiseen

Realia Group halusi kirkastaa omaa johtamistaan. Novetoksen valmennuksen avulla Realian esimiehet keräsivät taskuihinsa hyviä työkaluja ja konkreettisia oppeja. Palveluliiketoiminnassa ihmiset ovat tärkeitä ja hyvä johtaminen on Realian menestyksen kannalta oleellista.

– Novetoksen kanssa lähdimme liikkeelle siitä, että halusimme kirkastaa minkälaista johtamista haluamme viedä eteenpäin Realia Konsernissa, Realia Groupin HRD-päällikkö Pia Sjögren kertaa.

Yhdessä Novetoksen kanssa he räätälöivät ja suunnittelivat Realialle sopivan paketin.

– Kun henkilöstökyselyissä on kysytty johtamisesta, niin kehityskohteiksi on noussut, että esimies olisi paremmin läsnä, kuuntelisi paremmin ja antaisi palautetta. Nämä olivat lähtökohtia, mitä lähdettiin hakemaan tällä ohjelmalla,
Sjögren jatkaa.

Valmennuksessa pois mukavuusalueelta

– Me olemme palveluliiketoiminnassa ja ihmiset ovat meille tosi tärkeitä. Silloin mitä meidän pitää pystyä heille antamaan on hyvää johtamista. Se on meidän menestyksemme kannalta olennaista, Realia Groupin markkinointi- ja viestintäjohtaja Thomas Pimenoff pohtii.

– Johtaminen numeroiden kautta tulee ehkä monelle helpommin kuin ihmisten kohtaaminen. Tässä pakotettiin vähäsen pois sieltä mukavuusalueelta, Sjögren jatkaa.

Sjögren ja Pimenoff kertovat molemmat saaneensa valmennuksista konkreettisia oppeja, joita voivat hyödyntää omassa työssään.

– Olemme saaneet ihmiset yhteen keskustelemaan näistä tärkeistä asioista ja teemoista sekä tuottamaan yhdessä myöskin sellaista Realian tapaa johtaa, Sjögren sanoo.

“Novetos loi ilmapiirin, jossa oli helppo puhua vaikeistakin asioista”

Inhimillisyys on termi, joka toistuu Sjögrenin ja Pimenoffin kertoessa Novetoksen valmennuksesta.

– He hyvin vahvasti panostivat nimenomaan siihen, että, miten ihmisiä johdetaan. Heidän lähestymisensä on hyvin ihmislähtöinen, Pimenoff kertoo.

– Novetos loi ilmapiirin, jossa oli helppo puhua vaikeistakin asioista, Pimenoff summaa.